کد خبر: 958211
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان اردبیل آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه‌ها در زمینه‌های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، دام و طیور اجرا شده و بزودی افتتاح خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ۱۱۷ طرح تولیدی راکد و یا نیمه فعال کشاورزی در این استان فعال شده و به چرخه کار و تولید بازگشتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های تولید محصولات کشاورزی، دامی، طیور و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی است که با اعطای تسهیلات بانکی کم بهره همراه با حمایت‌های لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی در مرکز استان و سایر شهرستان‌های آن فعال شدند.

نیکشاد درباره احداث سدهای معیشتی هم گفت :۳۲ پروژه احداث سد معیشتی و کشاورزی نیمه کاره رها شده در مناطق مختلف این استان تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه یک سوم اشتغال جمعیت فعال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: در این استان ارزش افزوده بخش کشاورزی ۲۸ درصد است که آن را در بین ۳۰ استان کشور متمایز می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: هر چند در سال‌های اخیر بدلیل کمبود آب راندمان برداشت محصولات کشاورزی اردبیل کاهش یافته با این حال هفت درصد محصولات استراتژیک کشور در این استان تولید می‌شود.

نیکشاد ادامه داد: بهترین راهکار نجات کشاورزی استان از کم آبی موجود اجرای طرح‌های آبیاری نوین کم فشار و پرفشار قطره‌ای و بارانی و همچنین ترویج فرهنگ کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در بین کشاورزان منطقه در ابعاد کوچک و بزرگ است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به قطب تولیدات گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود، افزود: در پنج شهرک کشاورزی استان واحدهای گلخانه‌ای با مساحت ۱۰۰ هکتار طی فراخوانی برای واگذاری به سرمایه گذاران آماده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این احداث یک مجتمع گلخانه‌ای دیگر نیز طی تفاهم نامه‌ای بین شرکت شهرک‌های صنعتی کشاورزی ایران و استانداری اردبیل در شرکت کشت و صنعت پارس در منطقه مغان به مساحت ۱۰۰ هکتار آغاز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر